Schooldagen - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu Schooldagen - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu

Schooldagen

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

14 September 2011 | Verenigde Staten, Wenatchee

Maandag ben ik voor het eerst mee geweest met Sports Medicine naar een football game. De bus vertrok om 2 uur dus ik moest 20 minuten eerder weg uit mijn 5e uur en ik zou het 6e uur missen.
Mijn sports med. leraar is heel warrig en vaag dus ik had geen idee wat ik moest doen, waar ik heen moest en met wie. We hadden een invaller voor Engels het 5e uur en ze wilde me gewoon niet laten gaan als ik geen briefje had. Dus ik naar de office, daar geloofden ze me niet op m'n woord dus moest ze eerste bellen met iedereen om mijn verhaal te checken en kreeg ik uiteindelijk een briefje.
De game was een freshman game dus het was niet heel indrukwekkend, maar wel prima voor een eerste keer. Er werd nog een jongen van het veld gehaald met een ambulance dus was allemaal wel exciting! Ondanks dat ik naar de office was geweest werd Robin door diezelfde office gebeld dat ik afwezig was het 6e uur en moest ik de volgende dag weeer een briefje inleveren van de leraar omdat ze je hier niet op je woord geloven. Ik kon er wel om lachen en mijn hostvader ook. :p

Gister zijn we na school meteen doorgereden naar de voetbalgame van mijn zusjes en daarna zijn we uit eten geweest, was allemaal wel gezellig.
Ik vergeet alleen steeds dat ik huiswerk heb want school voelt wel als school maar niet echt serieus.
Ze geven je op dinsdag op dat je vrijdag een test heb, dat ben ik ook niet gewend maar het is gelukkig heel weinig en makkelijk! Het enige probleem dat ik heb is de taal met lezen.
Met geschiedenis hebben we het over Columbus, jajaaa, en met gym gingen we 'tennissen'.
Eerst gewoon wat zwaaien met het racket om te 'oefenen' en daarna moesten we de bal tegen een gaashek aan slaan, hem oprapen en overnieuw slaan, ook om te 'oefenen'. Daarna moesten we rennen over het tennisveld en als ze zij: servicevak of tramrails, dan moesten we daar heen rennen. Om het veld te 'oefenen' :p. We hebben helemaal niet echt getennist alleen maar oefenen. Ik kan er nu wel om lachen want het is echt belachelijk lijkt wel basisschool. Maar zoals ik al zei ben ik bij de makkelijke gym ingedeeld, maar toch. Ik vond het niet echt 'high' school. Terwijl we met leadership praten over waarom je hier bent en wat je met je leven wilt doen, dat vind ik toch wel behoorlijk volwassen. De mensen op school zijn gelukkig heel aardig en leuk, je kunt wel met ze lachen.

Vandaag werd ik gevraagd om met alle exchange students op mijn school op de foto te gaan. Ik kende alleen Paula want de rest is allemaal van een andere organisatie. 1 uit Oostenrijk, 2 uit China en 1 uit Brazilië en 1 uit Thailand. Ik ging met mijn fel oranje rotary shirt op de foto, die toch wel een beetje fel fel oranje was :p. Als ik de foto heb zal ik hem posten. Dinsdag gaan we met al die lui bij iemand eten en iedereen neemt dan iets mee uit zijn eigen land. Er zijn ook 3 rebounds bij die ik dit weekend in Canada heb ontmoet, dus dat is wel leuk! Ik heb geen idee wat ik voor'n eten mee moet nemen. Heeft iemand suggesties?? Ik wilde sowieso een pak stroopwafels meenemen, maar dat is niet genoeg voor een diner..

Morgen heb ik weer een Sports med. wedstrijd, maar deze is speciaal want mijn beide zusjes zitten in het team van de tegenstander. (Omdat we op verschillende scholen zitten). Dus bij deze wedstrijd ben ik voor de tegenstander, maar help ik mijn school met Sports med. Vanaf de 1e dag dat ik hier ben praten ze al over deze wedstrijd. 'the battle of the bridge' dus ik hoop echt dat ze winnen.

Liefs xxxx













  • 15 September 2011 - 06:11

    René:

    Mooi Lies om je ervaringen te lezen en de verschillen te ervaren. Gekookte aardappelen, spruitjes of bloemkool en een zudder lapje. Don't forget thé Applemoes.

  • 15 September 2011 - 06:42

    Sandra:

    Ha Lies, wat geweldig! Toch stiekum wel prettig dat je op school zo goed meekomt, nu heb je in elk geval goed tijd om van de andere dingen buiten school om te genieten. Zo te lezen lukt je dat goed:) Heb je nog dropjes? Moeten we haring jouw kant op laten zwemmen? Misschien kan je een stampotje maken met een gehaktbal?? We lezen het wel welk culinair hoogstandje het geworden is:) Have fun! xxx

  • 15 September 2011 - 06:55

    Oma Ine:

    Hoi lies heerlijk om weer wat te horen,als. Ik jou verhaal lees leer je dan wel wat op die school het gaat er wel heel kinderlijk toe. Ik ben benieuwd knaag de uitslag van die wedstrijd wel leuk dat je samen gaat eten wat denk je van gehakt bal met rode kool, was jullie favoriet,alleen kun je dat daar wel kopen? Anders doe je gehakt met friet. Wat ik nog wilde weten speel je nog piano? Weer heel veel liefs van je oma.

  • 15 September 2011 - 07:27

    Monique:

    Ha Lies,

    Lijkt mij wel lastig iets te zoeken in Amerika wat echt Hollands is,
    ben wel blij dat je nog stroepweefels hebt!
    Als we je iets op moeten sturen van het een of ander, zeg het dan even.
    Succes met de wedstrijd van vandaag.

    Liefs en een dikke knuffel.

  • 15 September 2011 - 10:23

    Oma Wies :


    Lieve lieve Lisa.

    Wat dacht je van boernkool met worst en piccalli kennen ze dat dat in Amerika?
    of zuurkool is mischien ook een idee.
    groetjes van opa frits oma wies .

    dag dag tot de volgen de keer.

  • 16 September 2011 - 19:56

    Lott:

    Heeii Lisa,
    Klinkt leuk daar!
    Heb je nog iets gemerkt van nine eleven?

    Xxx Lott

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wenatchee

Uitwisseling naar Amerika

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2012

Update

17 November 2011

Rare dag

16 November 2011

Seattle

09 November 2011

Hier is ie dan eindelijk

17 Oktober 2011

Afgelopen dagen
Lisa

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 34080

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 18 Juni 2012

Uitwisseling naar Amerika

Landen bezocht: