Update - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu

Update

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

18 Januari 2012 | Verenigde Staten, Wenatchee

Ik was eigenlijk verbaasd dat ik mijn wachtwoord nog wist, het is namelijk vandaag precies 2 maanden geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven. Maar toevallig ben ik hier vandaag ook precies 5 maanden! Ik weet dat iedereen het zegt, maar de tijd gaat echt zo snel.
Ik zal proberen alles zo goed mogelijk te herinneren.

Thanksgiving. Het was erg gezellig, maar niet zo bijzonder als ik had verwacht. Er was inderdaad veel eten, (turkey) maar het was niet heel netjes en beleefd. Iedereen kwam gewoon in zijn 'oude kloffie', maar we aten wel aan tafel.
Daarna kwam natuurlijk de kerst. De week voor kerst kregen we al vrij van school en zijn we vrijdag na schooltijd naar Vancouver (Washington) gereden om daar alvast kerst te vieren met een aantal ooms en tante's van mijn gastmoeder's kant. We sliepen in het huis van een vriendin van oma want zij was op vakantie. Het was echt een piepklein dwergenhuisje, echt grappig. We vierden kerst bij de broer van oma, hij had echt een groot huis en de hele familie kwam over. 1 van de nichtjes had een heel lief klein hondje meegenomen, waar ze eigenlijk nog een huis voor zocht. Dus na lang zeuren en de hond aaien hebben wij de puppy mee naar huis genomen. Mijn familie had een hele oude hond, dus ze waren eigenlijk al een beetje op zoek naar een nieuwe. Echt schattig, een zwarte labrador en hij heet Beau.
De week daarna kwam de hele familie over naar Wenatchee om bij ons kerst te vieren. Mijn gastmoeder's broer sliep bij ons met zijn gezin, dus het was lekker druk met 10 mensen in het huis. Ook hadden zij hun hond meegenomen en moesten we op de honden van oma passen, dus er waren 5 honden en 3 katten in het huis. Lekker druk en met een puppy erbij die overal poept rook het ook niet al te fris. :p
Het kerstdiner zelf kon ik wel om lachen, de meesten probeerden zich wel leuk aan te kleden, maar uiteindelijk was het maar half leuk voor mijn gevoel. De sportschoenen er natuurlijk onder. We aten niet met z'n allen aan tafel, alleen degenen die dat wilden. Het was meer een soort lopend buffet want iedereen pakte eten wanner je wilde eten. De meesten zaten op de bank te eten voor de tv, natuurlijk met de beentjes omhoog. Maar gelukkig was ik al zo aan mijn familie gewend en eigenlijk was ik 1 van hen geworden. Ze voelen echt als familie.
Daarna kwam oud & nieuw, als ik er nu aan terug denk krijg ik weer een vervelend gevoel. Het was namelijk de saaiste oud & nieuw die ik ooit heb gehad. Normaal zijn er allemaal nieuwjaarsparty's hier, maar omdat die nog al illegaal zijn mochten mijn zusjes daar niet naartoe, dus zijn we thuis gebleven. Mijn jongste zusje, haar vriendje en ik zijn beneden een film gaan kijken en de ouders zaten boven op de bank te slapen. En mijn andere zusje was naar haar vriendje toe. Ik heb eigenlijk de hele avond alleen doorgebracht op de bank film kijken want mijn zusje verdween met haar vriendje in de slaapkamer en om 5 voor 12 kwamen ze er weer uit. Om kwart over 12 gingen we naar boven om de ouders gelukkig nieuwjaar te wensen, en omdat toen al het vuurwerk al over was heb ik dit jaar helemaal geen vuurwerk gezien. Het enige grappige was dat mijn andere zusje dronken thuis kwam, waardoor er veel grappige dingen gebeurden en daarna hebben we nog even met z'n allen beneden gezeten. Achja ook weer goed om mee gemaakt te hebben.
Vlak daarna natuurlijk mijn verjaardag ((:
Papa en mama belden me op 1 januari om 3 uur 's middags, want toen was ik in Nederland jarig. Ik mocht mijn cadeau van hun al openmaken wat ze hadden opgestuurd en de volgende ochtend heb ik nog even met de hele familie geskyped en de rest van de cadeautjes opengemaakt die ze hadden opgestuurd. Wel bijzonder om jarig te zijn in een ander land en zonder je familie. 's Middags namen ze me met opa en oma mee uit eten en daarna zijn we naar de andere opa en oma gegaan om cake te eten. De volgende dag begon school alweer.

Het weekend daarna ben ik naar mijn volgende gezin verhuisd. Mijn spullen pasten natuurlijk lang niet meer in mijn koffers. Hoewel ik voor mijn gevoel niet zo heel veel had gekocht, viel dat toch best tegen. Ik ging met een grote weekendtas, 2 kleine tassen en een grote doos meer weg dan ik was gekomen. En nog wat losse spullen.
Het was wel raar om weg te gaan en ik vond het afscheid nemen ook helemaal niet leuk. Mijn gastmoeder heeft de hele avond gehuild zei ze. Ik had een appeltaart voor ze gebakken en een grote fotolijst gemaakt met allemaal foto's van ons er in.
Gelukkig is mijn nieuwe gezin ook heel leuk, ik heb weer 2 zusjes van mijn leeftijd en ze gaan allebei naar dezelfde high school als ik. (mijn andere zusjes gingen niet naar dezelfde school). Ze zijn in alle opzichten het tegenovergestelde van de Rodgers, ze eten aan tafel met z'n allen, ze eten gezonder en kopen helemaal geen frisdrank. En ze sporten veel meer, ik ben afgelopen om half 9 opgestaan om naar de sportschool te gaan, jaja.
En ik heb dit weekend al weer bij de Rodgers geslapen, was ook heel leuk. Mijn gastvader zei dat hij het fijn vond dat hij al zijn dochters weer thuis had toen ik er was. Ze hebben me ook een 'overlevingspakket' gebracht met diet coke, bagels (brood) en pindakaas, zo grappig.

Ik ben afgelopen weekend nog met mijn nieuwe familie naar Seattle geweest. Mijn nieuwe gastzusje moest voor een interview naar de college, dus ik mocht mee. We hebben eerst even rondgekeken daar, echt leuk om een Amerikaanse University te zien. En daarna ben ik met mijn gastmoeder naar de vismarkt geweest, waar ze vis gooiden. Ze zetten haar zelfs in het midden en gooiden de vis vlak over haar hoofd, wel grappig.
Daarna zijn we nog even door de stad gelopen, ik hou echt van Seattle, echt een leuke stad. Ook hebben we nog even geshopt en daarna zijn we weer terug gegaan naar de college. Vanwege een sneeuwstorm moesten we snel terug, want we moesten over de pass. We hebben de hele weg sneeuw gehad en het ging ontzettend langzaam, maar het was wel gezellig! :)

En het bowingseizoen is over, en ik speel nu lacrosse! Heel leuk, heb echt zin in het seizoen. De meisjes zijn heel leuk en eigenlijk is het een soort hockey in de lucht. In plaats van een stick heb je een net waar je de bal in opvangt en weer weg gooit.

Verder is het volgende week het einde van het semester, dus de finals komen er aan. Ze hebben hier geen examens zoals wij dat hebben, maar een examen na elk semester om de klas te helen. De examens zijn dus ook veel makkelijker, soms is het alleen een practicum. Maar mijn rooster gaat dus na volgende week ook een beetje veranderen, mijn Leadership klas veranderd in gitaar lessen. Lijkt me ook leuk! Mijn familie heeft een gitaar die ik mag lenen, dus daar heb ik ook zin in. De rest van mijn klassen blijven allemaal hetzelfde.

Ook heeft het hier vandaag de hele dag gesneeuwd, we hebben het net gemeten en er ligt nu 15 cm. Dus we hebben vanmiddag al de hele oprit sneeuwvrij gemaakt. Maar ze hebben nog veel meer sneeuw voorspeld voor deze week, dus dat wordt nog wel verdubbeld denk ik. Lekker skien! :) En ze hebben het hier zelfs al over sneeuwvrij, laten we het hopen :) We waren vandaag 1 van 6 scholen in de hele staat die naar school moesten..

Ik luister nu ook vooral country muziek en ik eet alleen met een vork (sorry mama), dus ik begin al aardig Amerikaans te worden :p

Tot snel, liefs xxxx


  • 19 Januari 2012 - 08:02

    Janneke:

    He Lies!

    Leuk om weer een blog van je te lezen!
    Gek dat kerst en oud en nieuw daar zo anders worden gevierd!
    Wel saai, jouw oud en nieuw. Dat moet je volgend jaar maar eens even goed maken ;)!
    Ben blij voor je dat het nieuwe gezin leuk is! Wel gek om de Rodgers te verlaten!
    Nou, we lezen over twee maanden wel weer een nieuwe blog, haha!

    Dikke kus

  • 19 Januari 2012 - 10:06

    Sandra:

    Lieve Lies, ik blijf genieten van jouw verhalen! Fijn dat je het ook nu naar je zin hebt en ik ben blij dat er ook Amerikanen wel aan tafel eten:) Leuk voor jou om zoveel verschillen te ervaren. Ik kan het bijna niet geloven dat je al 5 maanden weg bent. In NL zagen we elkaar natuurlijk ook niet elke week, zou dat toch door alle social media en skype komen? Nou ja; blijf genieten, want zoals je zelf al zei; dit wordt JOUW jaar. Je gaat het grootste gedeelte van jouw exchange beleven, je terugkomst naar NL, je bent 18, je gaat een HBO starten, je gaat naarf Hawaii (hallo!!) en een rondreis maken. Maar niet te vergeten, je kunt gaan aftellen wanneer je ouders, zussen en oma komen en geloof me; oma telt hardop af! Liefs San xxx

  • 19 Januari 2012 - 12:37

    Florentine Vennix:

    Hey lies! Was super gaff dat je lactose speelt. Dat zou ik ook echt heeeeel graag willen proberen, haha. Fijn dat je nieuwe family leuk is. Lijkt me ook wel chil dat ze gezonder eten en meer sporten!! Skype soooon:D Ik ga zondag naar me nieuwe gezin toe xxxx

  • 22 Januari 2012 - 19:43

    Menon:

    Hoi Lisa,
    Leuk om weer wat van je te lezen.
    Wat is het toch een andere wereld daar.
    Het is toch niet te filmen dat je met oud en nieuw helemaal alleen zit,
    en dat je met kerstmis met een bord op schoot zit i.p.v. aan een mooi gedekte tafel.
    Wat fijn dat je weer een leuk gezin hebt. Ook prettig dat zij wel gezellig aan tafel eten.
    Je vertelde dat je nu al zoveel extra spullen had, hoe krijg je dat allemaal weer mee naar Nederland, of geef je dat aan je ouders mee ????
    Ik hoop dat je deze week een beetje vrij hebt en lekker kunt skiën.
    Lisa ik wacht met veel plezier op je volgende blog.

    Veel liefs Menon

  • 23 Januari 2012 - 12:21

    Oma íne.:

    Oma íne lieve Lisa het is zo lang geleden dat ik op je blog heb geantwoord dus ben heel benieuwd of dit goed komt. Vanmorgen je een mail gestuurd dus veel nieuws heb ik niet te vertellen, dit is meer een test of het goed gaat.ouder worden is mooi maar nietaltijd ideaalwat onthouden betreft liefs oma.

  • 24 Januari 2012 - 19:56

    Angelique Collet:

    Hoi Lisa, blij te horen dat het goed met je gaat. Kijk regelmatig wel even of je wat beleeft hebt maar ja dan moet je wel wat schijven haha. Kan me wel voorstellen als je het leuk hebt en dan moet verhuizen dat dat best vervelend is. Je zult het bij dit gezin ook wel naar je zin hebben. In ieder geval denk ik beter en gezonder eten.
    Wat heerlijk dat jij al sneeuw hebt. Bij ons wordt het nu wel kouder. Het heeft vannacht voor het eerst weer gevroren. Of er nog sneeuw komt wie weet.
    Heel veel plezier nog, geniet ervan. Voor je het weet ben je weer terug.
    Pas goed op je zelf.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wenatchee

Uitwisseling naar Amerika

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2012

Update

17 November 2011

Rare dag

16 November 2011

Seattle

09 November 2011

Hier is ie dan eindelijk

17 Oktober 2011

Afgelopen dagen
Lisa

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 2463
Totaal aantal bezoekers 34062

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 18 Juni 2012

Uitwisseling naar Amerika

Landen bezocht: