Canada - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu Canada - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu

Canada

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

11 September 2011 | Verenigde Staten, Wenatchee

Nog even een update van de afgelopen 6 dagen hier.

Dinsdag, woensdag en donderdag waren gewoon 'normale' schooldagen, op school werd veel aandacht besteedt aan 9/11 en dat was zeer indrukwekkend.
En jeetje wat zijn de gymkleren lelijk! Ik voel me echt net een jongen, we hebben een zwarte korte broek met een grijs t-shirt. Ik had maat M besteld, maar dat was veel te groot dus ik heb meteen een maat kleiner besteld ;). De gymlessen zijn wel leuk, alleen verbaasd het me enorm hoe slecht de conditie is van de meesten in mijn klas. Dit is niet omdat alle Amerikanen een slechte conditie hebben maar omdat ik in Sports 2 ben ingedeeld en Sports 4 is de hoogste klas. We moesten de cooper test doen, 12 minuten rondjes rennen en de meesten begonnen al te wandelen na 0,5 rondje!

Vrijdag hoefde ik niet naar school want we gingen naar Canada! Ik werd rond 12 uur opgehaald en rond een uur of 6 waren we in het hotel. Nog niet iedereen was er want eigenlijk begon het programma pas zaterdag maar Robin en Richard moesten er een dag eerder zijn voor een Rotary vergadering. Olivia, een anders meisje uit Wenatchee ging ook met ons mee want zij is een rebound en ze was vorig jaar in Argentinië, zo gaaf ze praat echt vloeiend Spaans nu. Er waren nog wat andere exchange studends en rebounds vrijdagavond dus het was gezellig. Zaterdag hadden ze niet gerekend op ontbijt voor ons dus gingen we met alle exchange students eten bij Denny's, een soort fastfood keten. Daarna begon het programma, we ontmoetten elkaar allemaal en iedereen is echt heel leuk. Het is echt bijzonder om iedereen van alle landen te ontmoeten en je hebt toch iets gemeen want zij zijn de enigen die voelen wat jij voelt en je hebt meteen een band. We hebben echt een leuke groep met mensen uit: Zweden, Finland, Oostenrijk, Duitsland, België, Zwitserland, Italië, Frankrijk, Portugal, Brazilië, Argentinië, Turkije, Japan, Thailand, Ecuador, Amerika en Canada. We hadden veel uitleg en toespraken over de regels en alles, maar was omdat het de eerste meeting was, verder hadden we nog een dance en hebben we nog even gezwommen, ook moesten we ons zelf meerdere malen voorstellen en een kleine presentatie geven over je thuisland. Gelukkig was er een rebound die vorig jaar naar Nederland was on exchange dus deden we dat samen. Ze woonde in de buurt van Hoorn en Enkhuizen. Helaas sprak ze niet zo goed Nederlands. Het was echt een geslaagd weekend en we hebben veel gelachen!

Morgen is mijn eerste keer dat ik mee ga met het team voor sports medicine, dus ik ben benieuwd. Het is meteen een uitwedstrijd en ik heb geen idee wat ik moet doen, maar we zullen zien.

  • 12 September 2011 - 07:00

    Sandra:

    Kijk mijn nichtje nou toch eens! Topper! Waarom voel ik dat dit een mega tof jhaar gaat worden voor jou?:)
    Lieve Lies; blijf genieten, dan doen wij dat ook XXXX

  • 12 September 2011 - 07:18

    Oma Ine:

    Lieve Lisa wat is het een genot om te lezen hoe goed jij je voegt tussen zoveel verschillende studenten, als ik goed geteld heb komen ze uit 17landen. Een bult ervaring die ze je niet meer afnemen.wat mooi dat je al mee mag, je ziet vanzelf wel wat je moet doen. Bedankt voor je gezellige mail. Zo je merkt redt ik me er aardig goed mee, als het even niet lukt gaat hij mee naar papa en dan wordt het weer duidelijk . Lieve lies we wachten weer op de volgende belevenis van jou, dikke pakkertxxxxxxxxxx.

  • 12 September 2011 - 08:07

    Janneke:

    Haaaaa Lies!

    Leuk om weer wat te horen!
    Gaaf dat je met alle studenten een weekend weg bent geweest!
    Maak je nog even een foto van jou in dir gymkleren, haha?
    Veel plezier maar weer!!

    Dikke kus!

  • 12 September 2011 - 08:52

    Greetje Konings:

    hallo Lisa, fijn dat je het zo goed naar je zin hebt, leuk om je te volgen! heel veel plezier en geniet van alles wat je meemaakt!
    hartelijke groeten Greetje Konings (moeder van Yvonne)

  • 12 September 2011 - 09:40

    Menon:

    Hoi Lisa,
    Ik heb met veel plezier je verslag weer gelezen.
    Maar gym is natuurlijk niet voor de mooi hihi. Ik kan me er wel wat bij voorstellen.
    Wat heb je in een paar weken al veel gedaan, leuk hoor. Ook goed om te lezen dat je zoveel plezier hebt.
    Geniet ervan.

    Groetjes

  • 12 September 2011 - 13:34

    Daniëlle :

    He Kanjer, wat een vermakelijk verslag weer :). Is je hoofd wel groot genoeg, om al die indrukken en mensen die je ontmoet ,op te slaan:)
    G.avond bij 3 op reis NW Amerika gezien,Portland en kust , zo krijg ik aardig de indruk waar je zit.Veel plezier Lisa en ik kijk weer uit naar je volgende verslag. dikke kus .

  • 12 September 2011 - 15:13

    Monique:

    He grote kanjer,
    Fijn om weer wat van je te horen.
    Tjonge wat heb je al veel mensen ontmoet uit al die verschillende landen, erg interessant! Heb je ook al speldjes met ze uitgewisseld?
    Dikke kus en knuffel. xxx

  • 12 September 2011 - 20:17

    Angelique Collet:

    Hoi Lisa, zie dat je het erg naar je zin hebt. Wat zul je goed engels spreken als je terug bent. Heb gisteren ook bij ons op de tv veel gezien van 9/11. Heel indrukwekkend, laat staan dat je nu daar bent en alles nog veel meer mee krijgt.
    Leuk dat we je zo kunnen volgen.
    Ik blijf benieuwd naar je verhalen.
    Veel plezier en lekker genieten.

    Liefs Angelique

  • 13 September 2011 - 17:50

    Oma Wies .:

    Lieve lieve Lisa.

    Hallo even naar Canada wat geweldig daar kunnen wij alleen van dromen prachtig al die nationaliteiten wat zul jij veel mensen ontmoeten.
    lijkt mij heel gezellig allemaal,Lisa we hebben nog geen foto' s gezien ,heb jij die al, we zijn benieuwd,groetjes,dag dag,tot de volgende keer,liefs opa Frits en oma Wies.

  • 18 September 2011 - 02:47

    Han:

    hoi lisa

    leuk om je verhalen te lezen.
    goed adressen uitwisselen met zoveel nationaliteiten is succes verzekerd voor de komende jaren.
    geniet ervan en ik wacht met smart op je foto's

    mvg han

  • 18 September 2011 - 20:06

    Suelle:

    Ha Lisa,
    Leuk om je verhalen te lezen, zelfs Harrie leest ze! Hij wil alleen graag wat meer foto's.
    Morgen komt je moeder een kopje koffie drinken; altijd gezellig!
    Hoop dat je nog veel leuke dingen gaat beleven en schrijven,
    Liefs Suelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wenatchee

Uitwisseling naar Amerika

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2012

Update

17 November 2011

Rare dag

16 November 2011

Seattle

09 November 2011

Hier is ie dan eindelijk

17 Oktober 2011

Afgelopen dagen
Lisa

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 34071

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 18 Juni 2012

Uitwisseling naar Amerika

Landen bezocht: