Hier is ie dan eindelijk - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu Hier is ie dan eindelijk - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu

Hier is ie dan eindelijk

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

09 November 2011 | Verenigde Staten, Wenatchee

Ja, ik weet het. Het is echt enorm lang geleden dat ik een blog heb geschreven. Zelfs zo lang dat ik me niet eens meer kan herinneren wat er allemaal gebeurd is.

Ik zit op de bank mijn blog te schrijven, helemaal bezweet want ik heb net hardgelopen. Ik heb namelijk gezien dat dat ik verschrikkelijk ben aangekomen. Aan het begin van het jaar moeten we op zo'n apparaat staan en vorige week weer, zodat we het konden vergelijken. Het was echt schrikwekkend. Dus ik ben begonnen met elke avond een half uur hardlopen. Het helpt wel dat het fitnessapparaat midden in de kamer staat :p Tot nu toe gaat het nog goed.

Ik heb mijn rooster ook veranderd. Ik zit nu in een slagwerkgroep, en engels is van het 5e naar het 6e uur gegaan, dus ik heb nu ook een andere engels leraar + klas. De slagwerk is heel leuk, alleen wel even wennen omdat ik er zo in het midden van het jaar in val. Wel grappig er is een meisje in die klas waarvan haar vader Nederlands is, ze heet Marijke Keizer, maar ze hebben allemaal nog nooit van de naam Marijke gehoord dus ze spreken het heel apart uit :p. Ze heeft ook een opa en oma. En er is een jongen in die klas waarvan de oma Nederlands is. Wel leuk.
Ook zit ik nu bij de bowling. Jaja! Het leek mij gewoon leuk om met een team op pad te zijn, het is 4 dagen in de week na schooltijd tot 5. De schoolbus brengt ons naar de bowlingbaan. Ik had vandaag mijn eerste training, was echt leuk. We zaten gewoon te eten en te drinken en te praten en ondertussen nog wat bowlen. We krijgen ook tips, ik vind het wel leuk, een beetje meer activiteit in de hut en het is heel gezellig. We hebben 2 keer per week een wedstrijd, morgen heb ik mijn eerste. Het is 1,5 uur rijden. We vertrekken om 1 uur en zijn waarschijnlijk rond 7 uur weer terug. Wel chil dat je gewoon weg mag van school voor sports.

Verder heb ik nog wat sports medicine games gedaan en ga ik af en toe na schooltijd helpen bij het sports med. team. Ook echt leuk, en je krijgt er uren voor.

En vandaag hebben we voor het eerst gezwommen met de gym, was op zich ook wel leuk, alleen mijn haar zit dan zo vreselijk sluik de rest van de dag, dat is minder. We gaan elke week zwemmen vanaf nu.

Vrijdag hebben we vrij want het is veteranendag, en ik ga voor 3 dagen naar Seattle!! :) Met mijn moeder en 2 zusjes. Heb er echt zin in. Ik beloof dat ik er een blog over zal schrijven als ik terug ben, mét foto's.
We gaan een aantal dingen bezoeken en hopelijk ook nog shoppen, ik heb echt een winterjas nodig. Het begint al echt koud te worden, het is bijna elke ochtend onder 0.

Ik heb ook besloten om de grote tour door heel Amerika te doen, van een maand lang! Ik heb er echt zin in, want Florentine gaat hem ook doen!
Eind april, begin mei komen Papa, Mama, Sophie, Loes en Oma mij opzoeken, 2 weken later ga ik een trip van 10 dagen maken met iedereen van mijn district voor 10 dagen door de hele staat en een gedeelte van Canada. Een paar weken later is graduation, excitedd en daarna wil deze familie mij misschien mee nemen naar Hawaii voor een paar dagen!! Daarna vlieg ik naar Floor (als het goed is) om daar een paar dagen met haar te zijn, dan gaan we samen de tour doen van een maand lang en dan kunnen we samen naar huis vliegen. Ik heb er echt zo'n zin in. Mijn gastzusje kan hierdoor niet meer mee naar huis komen met mij omdat dan haar voetbaltrainingen al beginnen, maar ze wil graag de zomer er op komen.

Oja en ik weet niet of ik het al gezegd had, maar ik wil nog even wat zeggen over de mode hier. In high school is het heel normaal om:
- In een volledig trainingspak naar school te gaan
- Om met saunaslippers met sokken rond te lopen
- Een pak aan te hebben met gymschoenen of sketchers er onder
- Met rubberlaarzen naar school te gaan
- Sowieso in sportkleren naar school te gaan of met sportschoenen

Het ziet er echt niet uit, maargoed.

In leaderschip hadden we het over de 2e wereldoorlog, en mijn leraar vertelde dat het van 1941 tot april 1954 was. Die leraar is echt mijn favoriete leraar, dus aan het eind van de les zei ik tegen hem dat ik altijd geleerd had dat het duurde van 1940 tot mei 1945, maar dat was in Nederland, op zich ook wel logish. Dus ik vertelde hem van 5 mei en daar was hij verbaasd over, dat dat zo'n big deal was voor ons dat we dat nog elk jaar vieren. En toen vertelde ik hem over 4 mei, dodenherdenking en dat we dan altijd 2 min stilte houden om 8 uur en dat dan echt het hele land stil is, en mister Grophe, een grote stevige kerel, zij dat hij er tranen van in zijn ogen kreeg.
Voor mij is het heel normaal, maar nu ik er over nadenk is het toch best speciaal, niet veel landen doen dat.

Ik voel me sowieso wel meer Nederlander nu ik hier ben (logisch) :p. Ben toch wel trots op ons kleine landje als we bij de Shell gaan tanken en als ik de aula moet versieren met Philips kerstverlichting.


  • 10 November 2011 - 06:43

    Loes:

    Qua kleding ideale school voor mij hoef ik me 's avonds niet meer om te kleding om te gaan slapen en denkt iedereen dat ik erg sportief ben! Haha
    Fijn dat alles goed met je gaat en echt super leuk van al die reizen!
    Succes met het bowlen en pas op dat je niet door je broek scheurt anders moet jij ook nog in trainingspak lopen!
    Xxxxx

  • 10 November 2011 - 06:47

    Monique:

    Wat fijn om weer een blog van je te lezen. Wat een super vooruitzicht met al die reizen voor de boeg!
    Geniet maar lekker van alle dingen die je mee maakt. Dikke kus en knuffel.

  • 10 November 2011 - 08:04

    Sandra:

    Ha Lies, fijn van je te lezen! Goed dat je sport, zo'n Hawai-rokje staat je dan vast nog mooier!:) Wat een top ervaringen maak jij door en wat een fantastische reizen. Ik gun het je en blijf trots op je! Liefs xxx

  • 10 November 2011 - 09:14

    Nathalie Eenkhoorn:

    He Lisa,

    Leuk verhaal weer! Super gaaf dat je de rondreis door Amerika gaan doen! Geniet van alles en succes met de winter ;)

    xx

  • 10 November 2011 - 12:25

    Jose:

    ha lisa
    dat trainingspak en slippers had je 8 jaar geleden ideaal gevonden.
    wat leuk dat je die reis gaat doen en wat je allemaal mee maakt.
    sportse en geniet er van en tot horens. xxxx jose

  • 10 November 2011 - 18:14

    Angelique:

    Hoi Lisa, leuk om weer een verhaal te lezen van je. Je doet allemaal wel leuke dingen. In het begin dacht ik nog dat je enorm zou afvallen omdat je alleen stroopwafels at maar daar is wel verandering in gekomen. Fast food is wel dagelijkse kost in dat gezin. Hoop niet dat je te veel geschrokken bent op de weegschaal.
    Heb vandaag nog met je moeder koffie gedronken. Erg gezellig. Ze vertelde dat ze in mei naar je toe gaat. Heel leuk. Daarna nog die tour door Amerika, je ziet zo wel veel. Lekker genieten voor je het weet ben je weer thuis. Veel plezier in Seatlle.
    Groeten van ons allen.

    Liefs Angelique

  • 10 November 2011 - 18:26

    Menon:

    Hoi Lisa, ik keek wel uit naar je blog.
    Vind het zo vermakelijk hoe je schrijft.
    Doe je ook met de mode van school mee of blijf je gewoon jezelf.
    En wat las ik zijn ze de school nu al met kerstverlichting aan het versieren!!!
    Mooi op tijd.
    Veel plezier met je tripje naar Seattle.
    Groetjes Menon

  • 11 November 2011 - 20:19

    Rufien En Jan.:

    Iieve Lisa.

    Met belangstelling hebben Rufien en ik jouw ervaringen gelezen wij vinden het toppie hoe je erdoor slaat.Helaas moe-
    ten wij jouw brieven een tijdje missen
    omdat wij morgenvroeg naar een war-mer land vliegen jij weet wel waar naar toe.Daar hebben wij geen inter-net.
    Ik zal de piloot vragen om eventjes over Wenatchee te vliegen dan gooien wij een zak met KAAS uit het raam.(geintje).
    Groetjes uit Gelselaar.

    Rufien en Jan.(kiek good oet)

  • 12 November 2011 - 06:36

    Han:

    he lies, heeft niemand teva's aan?
    ik wil wel een paar opsturen dan start jij daar een nieuwe rage mee.

    ik plaag je, vind je verslagen heel leuk en verstandig dat je de reis gaat maken die kans krijg je nooit meer.

    geniet met volle teugen, groetjes han

  • 14 November 2011 - 20:05

    Iris Asbroek:

    haaa lisa,

    ik vind het super leuk om je blogs te lezen, elke keer als ik op de laptop zit kijk ik weer even of je nog wat geschreven hebt!
    ik vind het best bijzonder hoe jij het daar allemaal mee maakt, toch wel een hele andere belevenis!
    super dat je het naar je zin hebt daar, als ik sophie spreek dan vraag ik ook altijd wel even hoe jij het hebt! haha

    nog héél veel plezier
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wenatchee

Uitwisseling naar Amerika

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2012

Update

17 November 2011

Rare dag

16 November 2011

Seattle

09 November 2011

Hier is ie dan eindelijk

17 Oktober 2011

Afgelopen dagen
Lisa

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 34058

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 18 Juni 2012

Uitwisseling naar Amerika

Landen bezocht: