Rare dag - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu Rare dag - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu

Rare dag

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

17 November 2011 | Verenigde Staten, Wenatchee

Ik had gisteren totaal geen idee van wat vandaag zou gaan gebeuren, maar dit had ik totaal niet verwacht.

Vandaag het 3 uur had ik gym, we hoefden ons niet om te kleden want we moesten wat papieren invullen. We zaten aan de tafel en de lerares liep rond om ons te helpen. Na ongeveer 20 minuten renden verpleegsters, politie, beveiliging en allemaal leraren de gymzaal in. We moesten gewoon doorgaan. Onze lerares werd geroepen door iemand en 5 minuten later kwam ze huilend terug. Ze kon er niks over zeggen, alleen dat iemand er heel slecht aan toe was. Even later kwamen een paar meisjes huilend de gymzaal uitgelopen, steeds meer mensen begonnen te huilen. Onze lerares probeerde huilend verder te gaan met de les. Een paar minuten later werd er omgeroepen dat het lock down was, dat betekend dat iedereen in het lokaal moet blijven en dat er helemaal niemand op de gangen mag zijn. Normaal gesproken is een lock down voor als er iemand in de school rondloopt die er niet hoort te zijn. Iedereen begon dus een beetje bang te worden. Omdat wij geen lokaal hadden moesten we in de keuken zitten met alle deuren dicht. We hebben daar gezeten voor meer dan een uur, af en toe werd er wat omgeroepen en kwam onze lerares binnen, maar we wisten nog steeds niet wat er gaande was. Uiteindelijk kwam onze lerares binnen met een brief die ze hadden uitgedeeld aan alle leraren die ze moesten voorlezen aan ons.
Het bleek dat de kinderen die het 3e uur gingen zwemmen met gym, een bewusteloze jongen in het water hebben gevonden toen ze het zwembad binnen liepen. Ze hebben hem uit het water gehaald en reanimatie geprobeerd, maar dat heeft niet geholpen, de ambulance kwam en de jongen is onderweg naar het ziekenhuis overleden.
De jongen had gezwommen het 2e uur met gym, maar na de les was iedereen uit het water en heeft de leraar het zwembad nog gecheckt. Na de pauze van 30 min lag hij opeens in het water. Niemand weet wat er is gebeurd. Niemand mag ook in het zwembad komen, want ze zijn nu onderzoek aan het doen.
De hele dag was raar, ons rooster werd omgegooid, er werd veel over gepraat, veel mensen huilen en het was zo stil in de school en je mocht naar huis gaan als je dat wilde.
Er gaat een sms rond onder de leerlingen dat we morgen allemaal in zwart en wit naar school gaan, vind ik wel een mooi idee.

Ik ga zo naar de musical, ik denk dat ze het er daar ook nog wel even over gaan hebben. Het zit me best wel dwars, hoewel ik de jongen niet eens kende, wilde ik het toch even met iemand delen. Zoiets gebeurd echt nooit.

Ik hoop dat mijn volgende blog weer wat vrolijker is! Liefs

  • 18 November 2011 - 02:12

    Monique:

    Tjonge Lies wat schrikken!
    Wat zal er een rare sfeer hebben gehangen, geen fijne ervaring!
    Veel succes morgen weer op school,
    ben benieuwd hoe dit verder afloopt.
    Denk aan jou,
    liefs.

  • 18 November 2011 - 06:02

    René:

    Lies wat mooi dat je dit ook deelt met ons. We genieten van je blogs maar dit hoort er ook bij. Dank je. xxxx

  • 18 November 2011 - 10:32

    Daniëlle:

    He lieverd , wat een vervelende ervaring.Al door het te lezen krijg ik kippevel.Helaas hoort ook dit bij het leven .Het zal nog wel de gemoederen bezig houden op school,
    maar gooi maar wat harder met die bowlingbal :) en sla maar wat harder bij het slagwerkgroepje dan ben je die ervaring wat kwijt. Oh ja ,de meiden willen graag weten welk merk trainingspakken in is :) ze willen wel met de mode meedoen :)

  • 18 November 2011 - 16:07

    Sandra:

    Lieve Lies, wat naar! Voor de jongen en zijn naasten het allermeeste, maar ook voor jullie om dit mee te maken. Inderdaad mooi dat je ook dit met ons deelt. Ik ben benieuwd naar het vervolg, je houd ons vast op de hoogte. Sterkte xxx

  • 28 November 2011 - 08:17

    Oma íne. :

    Lieve Lisa nu

  • 28 November 2011 - 08:44

    Oma Ine:

    Lieve Lies, ik probeer jou te bereiken met de mail, maar mijn ipad is opgeschoond en ik ben bang iets te goed. Weet dat ik aan je denk en dat ik mij heel snel per mail weer bij je meld. Ik zit gelijk met mijn handen in het haar, dan ben ik van het padje af. Heel veel liefs, dikke kus oma (via San) :)

  • 14 December 2011 - 07:49

    Annet Jansen :

    Hallo zeg, dat zijn best wel heftige dingen. Ik kan me voorstellen dat je bang en onzeker bent zolang je niet weet wat er aan de hand is. Wel goed dat ze dit via een officiële brief meegedeeld hebben, dan krijgt iedereen toch in 1 keer de juiste informatie. Wel mooi dat jullie allemaal in zwart - wit gekleed gaan. Geeft vast een gevoel van saamhorigheid. Verder lezen we dat je van alles doet en best wel actief bent. Goed hoor!!!! Groetjes, vanuit Nijverdal, waar het overigens met bakken uit de hemel komt. Liefs, Bertus en Annet.

  • 15 December 2011 - 12:27

    Mirjam:

    Hoi Lisa,
    Schokkend verhaal. Heeft inderdaad een boel impactt helemaal als je een uur in de keuken zit te wachten en je weet niet waarom maar je voelt wel dat de spanning om te snijden is.
    Lisa ook hier groei je weer van allemaal ervaringen die je meeneemt in je rugzak. Maar goed dat die na aflopp niet op de weegschaal moet dat zou bijbetalen worden.
    Trots op jou en goed dat je het DEELT!
    Liefs, mir x

  • 02 Januari 2012 - 16:37

    Marloes En Toine:

    Lieve Lisa,

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. We wensen je een echte Amerikaanse Birthday toe. Nu op naar de tweede helft van je Amerikaanse jaar. Dat zal best snel gaan! Geniet ervan en wij dromen al een beetje van de thuiskomst van jou en Florentine.

    Veel liefs, Toine&Marloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wenatchee

Uitwisseling naar Amerika

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2012

Update

17 November 2011

Rare dag

16 November 2011

Seattle

09 November 2011

Hier is ie dan eindelijk

17 Oktober 2011

Afgelopen dagen
Lisa

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 34061

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 18 Juni 2012

Uitwisseling naar Amerika

Landen bezocht: