School - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu School - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu

School

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

03 September 2011 | Verenigde Staten, Wenatchee

Inmiddels heb ik er al weer drie schooldagen op zitten. Donderdag was de eerste lange, hoewel ik niet de hele tijd op school ben geweest want Paula en ik werden om 11:40 opgehaald om naar de Rotary te gaan en we waren om 13:30 weer terug.
zoals ik al zei zijn alle leraren echt heel aardig en kan ik alles goed volgen. Omdat ik een exchange student ben (wat iedereen heel cool vind) word ik de hele dag door aan iedereen voorgesteld. Heel leuk allemaal, maar ik denk dat ik ongeveer van de 25 mensen per dag die ik een hand geef er 's avonds nog maar van 1 of 2 de naam weet :p. Komt ook wel door die Amerikaanse namen, bekende namen zoals Lisa, Wendy, Wesley, Kevin, Taylor, Kaylee, Chelsey, Olivia, Holly, Daniel, Casey, Kayla kan ik wel onthouden maar namen zoals Makayla worden lastig..
Donderdag na school ben ik met m'n gastmoeder overal en nergens geweest om spullen voor iedereen te halen, het hele voetbalteam van mijn zusjes kwam eten en omdat ze geen zin/tijd had om te koken had ze maar voor 96 dollar aan pizza en pasta besteld. Achteraf vond ze het toch een beetje duur :p. Het team was leuk en vonden het ook allemaal heel cool dat ik uit Nederland kwam. 1 meisje was best wel dom, ze had zich nog nooit gerealiseerd dat wij een andere taal spreken, andere namen gebruiken, andere regels hebben, ons landschap er anders uit ziet enz. Dat is iets wat me hier sowieso opvalt, de Amerikanen zijn (op sommigen na) niet internationaal ingesteld. Ze denken dat Amerika de beste plaats op de wereld is om te leven. Ze zijn zo ongelofelijk trots op Amerika en dat ze een vrij land zijn. We moeten ook elke dag in de klas op staan en dan richting de vlag met onze hand op ons hart de 'ere woorden' voor Amerika zeggen. Respect voor de vlag is ook heel groot hier. Niemand dwingt je trouwens om mee te doen of om de woorden te zeggen, maar je moet wel gaan staan uit respect.

Vrijdag was dus mijn eerste echte volle dag, bij gym hebben we ons sportuniform gekregen (ja oma alleen voor de sport, normaal hoeven we geen uniform aan :p) Veel te groot natuurlijk, ik dacht doe maar M, maar het shirt komt tot m'n knieën. Ik bestel nog wel een maatje S erbij want ik vind het wel fris als je elke dag gym hebt om af en toe een schoon shirt aan te doen. Ook ga ik een lange broek bestellen voor in de winter, aangezien ik het altijd koud heb. Donderdag had ik door de Rotary sports medicine gemist, wat ik erg jammer vond want ik vind het echt heel leuk. We moesten elkaars enkel intapen, echt leuk. Ik ga me ook inschrijven voor de eerstvolgende wedstrijd om mee te doen, want dan moeten wij de waterbidons vulen, ijszakken maken, soms iemand een ijsmassage geven, enkels intapen enzo en we voeren de gewonden af met een golfkarretje. Echt leuk. Ik wou dat ze dat in Nederland deden.
Vrijdagmiddag laatste uur moest ik lekker een biologie proefwerk maken van 60 vragen, waar we niks vanaf wisten. Hij telde niet mee, ze wou gewoon zien hoe ver je was met bio. Het viel me mee in het engels, maar ik deed er wel wat langer over dan ik normaal zou doen.
Paula ging na het 3e uur al naar huis omdat haar gastzusje met haar dochtertje naar Disney Land gingen en die moesten ze uitzwaaien ofzo, wat ik trouwens niet erg vond want als ik les heb met haar dan zijn wij 'de twee uitwisselingsstudenten' wat het meteen moeilijker maakt om contact te maken omdat wij toch al met z'n 2en zijn. En ik vind haar een beetje raar omdat ze bijvoorbeeld midden in de gymzaal vol met kinderen op de grond gaat zitten met haar iPod in en tegen niemand praat. Aan de ene kant is het dus fijn om iemand te hebben die in hetzelfde schuitje zit maar eigenlijk vind ik het meer een handicap. (misschien als ze een leuker persoon was dat het wat makkelijker was).
Na schooltijd ben ik meteen door gegaan naar de voetbalwedstrijd van mijn zusjes, was heel leuk om te zien, toen even langs huis en toen meteen door naar de footballwedstrijd. (Ook allemaal op school).
Dat was ook leuk om mee te maken, voor de wedstrijd weer eerst allemaal hand op de borst en zingen richting de vlag. (Echt overal hangt die vlag)
Iedereen was zoo fanatiek, schreeuwen en zingen voor hun team, allemaal shirts aan van de school.
Die shirts dragen ze ook gewoon voor normaal, zo trots zijn ze op hun school. Ze spelen 4 sets van 12 minuten, maar het duurt echt 4 uur omdat elke keer als ze op elkaar duiken er wordt gefloten en de tijd stop wordt gezet. De cheerleaders waren ook aanwezig met hun fake smile. Go Eastmont, Go Eastmont. :p Zij zijn trouwens de Wildcats, wij zijn de Panters omdat ik op Wenatchee High School zit.
Wat ik trouwens niet mocht zeggen want er is altijd een onderlinge strijd tussen die 2 scholen, omdat midden door Wenatchee een groot meer loopt heb je Wenatchee en East-Wenatchee wat bij elkaar hoort maar toch ook niet. Volgende week moeten mijn zusjes spelen tegen mijn school en dat noemen ze 'de battle of the bridge', echt iedereen is daar bij aanwezig, zo'n big deal is dat.

Mijn gastmoeder gaat trouwens vragen of 1 keer per maand Rotary voor mij ook genoeg is want ik moet daar alleen maar zitten en luisteren en dat is saaaai.

Ik heb geen idee wat we dit weekend gaan doen, maar dat horen jullie snel xxxxxx

  • 03 September 2011 - 18:03

    Monique:

    Lisa wat een leuk verhaal, je eerste ervaringen op school, geweldig!
    Ga zo door!

    Dikke knuffel, ook van Harrie & Suelle.
    (ze eten gezellig bij ons)

  • 03 September 2011 - 20:12

    Mark Mart Mette San:

    Hi Lies! Wat geweldig om te lezen dit! Je bent in Amerika of je bent in Amerika. Wat een indrukken en wat cliche USA sommige dingen! Fijn dat je zo enthousiast bent enne...mocht JIJ in dat golfkarretje rijden dan willen we fotoos! Jemig, je bent 2,5 weken weg en hebt voor ontelbaar veel dagen ervaringen opgedaan! Super. Veel plezier verder, we hangen aan je lippen:) kus van ons!

  • 03 September 2011 - 20:13

    Mark Mart Mette San:

    PS Ik zie dat je de eerste foto hebt kunnen uploaden; tof! We wachten vol smart op de rest:)

  • 04 September 2011 - 08:27

    Oma Ine:

    Lieve Lisa, weer met genoegen je verhaal gelezen,je komt er mooi tussen, wat jammer dat Paula wat softie is, je moet maar je eigen weg gaan zodat je er goed thuis voelt. Niet teveel natuurlijk we willen je wel weer terug. Jammer dat je alleen met gym maar je tenue aan moet ,had je graag in een plooi rokje gezien, grapje. Op school gaat het goed en je vindt de vakken leuk, wat wil je nog meer. Ga zo door lies en je krijgt een super jaar. Liefs van mij met een dikke kus.

  • 04 September 2011 - 17:27

    Britt:

    Hey Lisa! Wat leuk om het allemaal te lezen. Veel plezier. Liefs

  • 04 September 2011 - 19:48

    Mirjam Spitholt:

    Hoi Lisa,

    Leuk om te lezen allemaal. Je schrijft goed misschien moet je maar de journalistiek in?!
    Gaaf dat vak waarbij jij de verzorgster mag zijn. lekker scheuren op een golfkarretje echt wat voor jou. Dat lesdership ben ik erg in geinteresseerd geef ik ook namelijk. Goed aantekeningen maken en sheets overnemen, heb ik mooi weer gouden tips voor mijn lessen. Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Liefs van ons alle 4. Bart, Mir en kids xxxx

  • 04 September 2011 - 19:55

    Gonnie:

    Hey Lisa. Wat super om je verhalen te lezen. Alsof we High School Musical deel 4 volgen... Het is echt zo typisch Amerikaans zoals wij dat van tv-series kennen. Vind het knap hoe het je afgaat. Groetjes van allemaal van nr. 9

  • 05 September 2011 - 17:34

    Menon:

    Hoi Lisa ik kwam afgelopen week je moeder tegen in Enschede en ze gaf me jouw kaartje mee, zodat ik ook je reisverslag kan lezen. Wat schrijf je ontzettend leuk en boeiend, geweldig ik heb genoten van je verslagen.
    Ik vind het wel knap van je hoor, in dat verre Amerika, wanneer je mijn dochter zou zijn zou ik super trots op je zijn. In die paar weken heb je al ontzettend veel meegemaakt. Ik blijf je volgen.
    Veel liefs Jos, Menon, Lotte en Daan

  • 06 September 2011 - 16:49

    Odette:

    haa lisa! wat schrijf jij toch super leuk,
    echt waar, geniet ervan lies.
    wacht op je volgende!
    xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wenatchee

Uitwisseling naar Amerika

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2012

Update

17 November 2011

Rare dag

16 November 2011

Seattle

09 November 2011

Hier is ie dan eindelijk

17 Oktober 2011

Afgelopen dagen
Lisa

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 34075

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 18 Juni 2012

Uitwisseling naar Amerika

Landen bezocht: