Eerste schooldag - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu Eerste schooldag - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

31 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Wenatchee

Vandaag was mijn eerste schooldag, ik hoefde er pas om 11:35 uur te zijn dus dat was wel een mooie tijd. Vandaag was een aangepast rooster omdat het de eerste schooldag was dus elke les duurde maar een half uurtje. Ik heb leuke leraren en ik kan alles goed volgen, de stof ziet er niet moeilijk uit en als ik naar de onderwerpen kijk heb ik het meeste al wel gehad. De nieuwe vakken zoals Leadership en Sports Medicine lijken me heel leuk, vooral Leadership sprak me aan. Morgen is de eerste volle dag en moet ik al om 8:15 in de klas zitten. Vandaag aan het eind van de dag maakten alle kinderen nog een welkomstboog waar de freshmen's (de eerstejaars) doorheen moesten lopen en daarna was er een welkomstwoordje in de gym. Ik dacht dat je gewoon willekeurig op de tribune kon zitten maar na een paar minuten kwam ik er achter dat dat niet zo was en dat ik midden tussen alle freshmen's zat terwijl ik eigenlijk bij de seniors hoorde te zitten. (Ik vond ze ook al zo stil en verlegen). :p Mijn school is precies zoals je je een amerikaanse high school voorstelt. De gymzaal met de grote panter op de grond en de kleuren van de school. (Paars) en overal zie je WHS met de panter. (Wenatchee High School). We zitten overal in proefwerkopstelling met tafeltjes waar de stoel en de tafel aan elkaar vast zitten. We hebben zelfs politie rondlopen op school om alles in de gaten te houden, echt met zo'n uniform aan.
Gym lijkt me ook wel leuk, we gaan 1 keer in de week zwemmen want we hebben een zwembad op school en verder krijgen we kleren van de school die je aan moet. Volgens mij is het voor Paula allemaal wat moeilijker want ik denk dat ze nog niet eens een derde mee krijgt van wat er gezegd wordt en toen we naar de gym liepen en ik de kleedkamer in wilde gaan zei zei, oh ik wacht hier wel want ik gym gewoon in mijn normale kleren. Ik zei nee dat kan niet je moet je omkleden, ze snapte niet waarom ze niet gewoon in haar spijkerbroek en met haar all stars mocht gymmen :p. Ik ben toch wel blij dat wat dat betreft de dingen in Nederland wel ongeveer hetzelfde zijn, zo is voor mij de shock wat minder groot en kan ik gewoon verstaan wat iedereen zegt.
Morgen is de eerste lange dag, dus ik ben benieuwd wat dat gaat worden, ik ben nu al moe van deze dag dus dat wordt nog wat deze week!

Liefsxxx

  • 01 September 2011 - 06:20

    Janneke:

    He Lies!

    Leuk dat je naar school bent geweest en fijn dat je alles zo goed kunt volgen!
    Lekker hoor.. Een zwembad op school!
    Succes morgen met je eerste lange schooldag!!

    Xx

  • 01 September 2011 - 06:24

    Sandra:

    Hoi Lisa, wat leuk te lezen dat je school tot nu toe goed bevalt! Je bent echt erg goed bezig daar als ik het zo lees. Super! xxx

  • 01 September 2011 - 06:48

    René:

    Weet je nog toen je voor het eerst op de OSG kwam? Je hebt toen een handeltje opgezet in Bounty, Mars, Twix etc. Omdat je die ging inkopen bij de Marko en zo goedkoper kon leveren aan je mede leerlingen. Hoe liggen die verhoudigen op de WHS?

    Geniet ervan!
    René

  • 01 September 2011 - 16:17

    Oma Ine:

    Lieve Lisa wat heb ik een kanjer van een klein dochter daar kan ik nog wat van leren. Ben super trots op je en vooral blij dat het goed gaat, zo kom je overal mooi tussen,leuk zo in uniform naar school hoef geen zorgen te maken wat je aan moet. Ga zo door dan kom je er wel. Liefs dikke kus oma.

  • 02 September 2011 - 11:20

    Merle:

    Haa Lies,

    Wat fijn dat het op school goed is gegaan. Wel heel anders dan hier hè. Je vakken lijken me allemaal wel erg leuk! en wat leuk dat er ook een zwembad is.
    Heel veel succes op school! en geniet ervan! Ik ben benieuwd hoe deze week is gegaan.
    We mailen!

    dikke knuffel van mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wenatchee

Uitwisseling naar Amerika

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2012

Update

17 November 2011

Rare dag

16 November 2011

Seattle

09 November 2011

Hier is ie dan eindelijk

17 Oktober 2011

Afgelopen dagen
Lisa

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 34078

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 18 Juni 2012

Uitwisseling naar Amerika

Landen bezocht: