Afgelopen dagen - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu Afgelopen dagen - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu

Afgelopen dagen

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

28 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Wenatchee

Het is al weer 3 dagen geleden sinds ik mijn laatste update heb geplaatst, dus hier is ie dan!

Vrijdag ben ik met Paula's familie naar het waterpark geweest. Ze zouden me ophalen om half 10, en ze waren er om half 11. Ik dacht even dat ze me waren vergeten, maar ze waren gewoon laat!
Het was een leuk dagje, super warm, over de 36 graden en het was een leuk park. Niet heel groot.
Paula's hostmam was mee, met haar andere dochter en haar kleindochtertje en een vriendin was mee.
Toen we terug waren hebben we hamburgers gegeten bij hun huis en daarna brachten ze me naar huis, ik was om half 11 thuis en mijn familie kon me niet bereiken omdat ik nog geen mobieltje heb en ze dachten even dat ik niet meer thuis zou komen :p (De meeste kinderen rond de 18 komen terug van 'uitgaan' om 12 uur/half 1)

Zaterdag heb ik 'de loop' gefietst, het is een fietsroute hier langs de rivier die in een rondje loopt, het is meer dan 17 km.. Ik was lekker slim om te vertrekken om 12 uur in de middag dus fietste lekker in het heetst van de dag :p Je moet hier trouwens een helm op als je gaat fietsen, maar dat vertikte ik. Ik had hem wel mee voor het geval ik aangehouden werd :p Onderweg heb ik even gestopt bij de subway, en later bij de 7eleven! :)
Toen ik terug kwam was ik uitgeput want het was berg op en afwaards, met meer dan 36 graden en ik was bijna verdwaald omdat ik van de loop af ging, maar gelukkig had ik m'n map bij me. Ik begin hier nu al aardig de weg te kennen.

Vanochtend zijn we naar de kerk gegaan, het was heel anders dan bij ons. Veel leuker eigenlijk.
Van de buitenkant lijkt het gewoon een soort huis, dus het valt niet echt op en iedereen zit gewoon op normale stoelen, wel met een gangpad in het midden maar tenminste niet van die houten bankjes. Ze zingen de liederen met een gitaar en microfoon, 2 zangeressen en de pastoor speelt de gitaar. Iedereen zingt luid mee en de tekst is op een televisiescherm te volgen. De pastoor had trouwens gewoon een zwarte broek aan met een zwart overhemd met wit kraagje, niet zo'n gewaad dus!:) Ik vond het wel leuk om mee te maken maar zoals altijd moest ik natuurlijk vreselijk lachen in de kerk, maar dat kon ik natuurlijk niet maken en gelukkig zag niemand het. Er zat een vrouw achter mij aan het gangpad en tijdens het zingen ging iedereen staan en zij stond half in het gangpad met haar ogen dicht en haar handen omhoog alsof ze dacht dat ze naar de hemel zou rijzen ofzo, ik moest zo om haar lachen, dus ik besloot maar om gewoon voor me te kijken :p.
We zijn net terug van uit eten met de hele familie, opa's oma's, oom en tante. Hele leuke mensen en we kregen allemaal een tas vol met 'grandma's cookies', zooo lekker. Wat me wel opviel is dat we na 1,5 uur al weer buiten stonden, niemand wacht op elkaar met het eten en ze beginnen al met afruimen van de tafel als de helft nog aan het eten is en ze keken allemaal verbaasd naar mij hoe ik mijn mes en vork gebruikte. Ik vond het wel leuk vandaag!

Morgen is mijn hostsister jarig dus ze geeft een 'poolparty', ik moet morgen om half 8 op school zijn om foto's te laten maken en om een soort van introductie te doen. Daarna wilde Paula's moeder ons mee nemen naar de River en 's avonds is een welcome party op school. Klinkt allemaal leuk & ik ben benieuwd!

Ik ben trouwens inmiddels helemaal gewend aan deze familie en ze zijn echt leuk, heb ook geen problemen meer het het eten. Mijn zusje vraagt regelmatig als we op de bank zitten 'do you wanna go to dutch bros', en ik zeg altijd 'sure' want dat is een koffieketen waar ze ook super lekkere smoothie's kunt halen, gewoon met zo'n drive thru loket, dus daar gaan we dan met haar auto naartoe!

Ze hebben hier trouwens een drive thru voor de:
- Mc. Donald's en alle andere fastfoodketens
- Subway
- Geldautomaat
- Apotheek
- Koffiehuisjes
- Starbucks

Heel veel liefs xxx

  • 29 Augustus 2011 - 06:11

    Annet Jansen :

    Hoi Lisa,
    Nou ik vind het toch wel stoer van je hoor dat je daar zit in Amerika. Maar zo te lezen heb je een leuk gezin getroffen en raak je al een beetje gewend aan de gewoontes van het land en je gezinsleden. Aan de zomer in Nederland mis je niets het is hier nog steeds herfst en ik baal er best een beetje van. Ik lees dat het daar warm is, dus geniet er maar van. Afgelopen week hadden wij een golf feestje thuis in de tuin en je zus heeft ook nog een balletje geslagen. Nou dat kan ze best goed hoor, je ouders waren er ook en je moeder zag er weer geweldig uit. Althans volgens de Fam. Die we gisteren spraken. Wie was die vrouw met die lange jurk? O, wat zag zij er mooi uit. Ha ha toch een leuk compliment , nietwaar? Er waren ongeveer 80 mensen die allemaal mee mochten slaan en putten, super gezellig en de volgende keer moet je ook maar meekomen. Zie vanuit mijn keuken raam dat het eekhoorntje weer terug in haar vogelhuisje kruipt, ze is zwanger en moet via een piep klein gaatje haar huisje in. Nu ze zo dik is lukt het bijna niet meer, dus ik heb met haar te doen, arm beest. Zal zo weer eens wat nootjes neerleggen. O, ik ben weer aan het kletsen , en voor je het weet is het al weer een heel verhaal. Ik ga nog even koffie drinken met Bertus voor ik hem de deur uit werk (ha ha) maar niet voor ik die stoere meid daar in À een fijne tijd toe wens. Groetjes, tot de volgende keer. Annet .

  • 29 Augustus 2011 - 06:42

    Sandra:

    Ha Lies! Nou wat fijn; de hele familie van jou hier in NL kan trots op je zijn (voor zover ze dat nog niet waren:)). Vooral Oma Ine; Lisa naar de kerk! wow!:) Jemig kanjer, wat pak je het lekker aan allemaal! Je komt strax nog tijd te kort als je naar school gaat. Ga zo door, we genieten met volle teugen van je mee! Dikke kus XXXX

  • 29 Augustus 2011 - 07:28

    Janneke:

    Ha Lies!!

    Wat spannend, vandaag voor het eerst naar school! Hopelijk ontmoet je leuke mensen en krijg je het naar je zin (eigenlijk twijfel ik daar niet aan, want iedereen heeft het altijd leuk met jou :p)!
    Wat sportief dat je zo'n eind gefietst hebt, daar zou ik een voorbeeld aan moeten nemen ;)!
    Pas maar op dat je de gewoontes van hier niet mee naar huis neemt, staat een beetje raar als je in een restaurant al begint voor een ander het eten heeft ;).
    Nou Lies, veel plezier maar weer! Ben benieuwd naar je verhaal over vandaag!

    Xxxx

  • 29 Augustus 2011 - 08:47

    Mart VhB:

    Hey Lies, hoe is het daar? Ik zal je nog meer filmpjes mailen als je dat leuk vind. Wat fijn dat het bij jou zo mooi weer is. Ik heb nog een weekje vakantie en dan begint school. Tot snel. Groetjes Mart

  • 29 Augustus 2011 - 09:59

    Amy:

    Haa lies,
    de kerk klinkt een beetje als de kerk waar mijn familie altijd heen gaat haha

    fijn dat je het iets beter hebt en ik spreek je snel xxx

  • 29 Augustus 2011 - 11:06

    Oma Ine :

    Lieve Lisa ,het doet me goed om te lezen dat het wat beter gaat alszaterdag toen je zo alleen op de bank zat . Fijn dat je ernu meer tussen komt met veel Fam. Kennis maakt ,met het eten beter gaat. Ik ben erg benieuwd hoe het op school zal gaan, wat goed dat je bent gaan fietsen, minder goed op het heetst van de dag, ben je al gebruind.?geniet maar lekker en kom voor je zelf op. Heel veel liefs dikke zoen oma.

  • 29 Augustus 2011 - 13:37

    Nathalie:

    He Lisa!

    Leuk om je verslagen te lezen! Zoveel dingen zijn zo herkenbaar, al die drive thru's, daar verbaaste ik me ook over, vooral voor de apotheek! Gekke amerikanen ;) Maar ik zie dat je al redelijk ingeburgerd bent en engelse woorden gebruikt in je verslag (map ;))

    Ik zal je blijven volgen hier en op fb!

    Heel veel plezier en succes!

    Liefs

  • 29 Augustus 2011 - 14:48

    Daniëlle:

    He stoertje! Wat doe je het goed daar.Zo leuk om te lezen en via jou te ervaren dat de mensen inderdaad zo zijn, zoals we hier een beeld via te tv van ze hebben
    Alles snel en via drive thru. Wat een gezelligheid :) Blijf zo bezig, dan kunnen wij hier met een glimlach je verslagen lezen.Dikke knuffel xxx

  • 29 Augustus 2011 - 18:10

    Monique:

    He Lies,
    Het opruimen van de tafel, terwijl er nog mensen aan het eten zijn, doet me denken aan Thailand, daar vonden we het ook al vreemd dat ze dat deden.
    Ben benieuwd naar je schoolervaringen.

    Veel plezier met de poolparty.

    Dikke knuffel. xxx

  • 30 Augustus 2011 - 12:36

    Iris & Co:

    Heee lies, je verhalen zijn echt leuk om te lezen, lijkt me wel wennen daar maar gelukkig ben je al meer gewend aan je familie! gefeliciteerd met sophie trouwens:D jammer dat je er niet bij kan zijn! maar alle verhalen klinken heel leuk wat je daar gedaan hebt! hier is het weer heel slecht, daar gelukkig beter! kusjes van ons allemaal! xxxxxx

  • 01 September 2011 - 12:01

    Mirjam Spitholt:

    Hoi lisa,

    Wat maak je een boel mee. Echt heel gaaf. Super dat we je life zagen op de verjaardag van sophie. Ik heb nu ook op de apple face time geinstalleerd of liever gezegd Bart. kijken of we een x kunnen contacten? Vandaag hebben we loes naar ons toegelokt. Volgens mama is ze veel te inactief dus ze gaat op pepijn en Duke letten en voor ons koken (zal super lekker worden denk ik) De jongens vinden loes helemaal te gek, heel grappig enzo. pepijn is nu nog op tenniskamp maar hij komt vanmiddag terug. Dus nu heeft Duke Loes nog even helemaal voor zichzelf. Ik ben aan het werk (dat merk je) Mooi dat alfabet dat je naar mama heb opgestuurd!@ Ik zal ook nog even mijn e-mail adres opsturen: m.a.m.spitholt@saxion.nl
    Geniet ervan word net zo brutaal als die Amerikanen daar en blijf in shape!

    Groetjes, Mirjam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wenatchee

Uitwisseling naar Amerika

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2012

Update

17 November 2011

Rare dag

16 November 2011

Seattle

09 November 2011

Hier is ie dan eindelijk

17 Oktober 2011

Afgelopen dagen
Lisa

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 34072

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 18 Juni 2012

Uitwisseling naar Amerika

Landen bezocht: