Dagje met Paula - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu Dagje met Paula - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu

Dagje met Paula

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

23 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Wenatchee

Hoihoi!

Gisteren was best een saaie dag, ik ben bijna de hele dag alleen thuis geweest, want mijn hostvader werkt als financieel adviseur, dus hij moet elke dag weken. Mijn gastgezin heeft hun eigen supermarkt, wat is eigenlijk vooral neerkomt op mijn hostmoeder, dus ze zijn beiden erg druk. Mijn oudste zusje was in haar appartement ongeveer een uurtje hier vandaan en mijn andere twee zusjes hadden voetbaltraining 2 keer per dag. Tussentijds kwamen ze wel thuis, dus dat was wel gezellig maar meestal gaan ze dan slapen voor de tv. :p

Maargoed dat geeft niet zo'n dagje kan ook fijn zijn. Vandaag was leuk! Vanochtend was ik eventjes alleen en daarna kwamen mijn zusjes thuis van training. Ik had Paula, de andere uitwisselingsstudent hier in Wenatchee gevraagd of ze het leuk vond om iets samen te doen deze week want ik had geen zin om de hele week alleen thuis te gaan zitten. Dat wilde ze wel dus we zijn vandaag eerst wezen shoppen in de mall, niet heel veel gekocht was niet echt bijzonder. Daarna nog eventjes boodschappen gedaan en zijn we naar hun huis gegaan. Ik heb een beetje geholpen met het eten en na het eten zijn Paula en ik naar de film geweest. De film was echt heel leuk, maar Paula kwam er vlak voordat de film begon er achter dat deze geen ondertiteling had in het Portugees dus ze kreeg niet alles mee denk ik :p.
Maar het was echt een makkelijke film, dus makkelijk te begrijpen.
Toen we kaartjes wilden kopen vroegen ze om mijn ID?? Dus ik liet het zien en het was goed, maar Paula mocht niet naar binnen omdat ze 16 was en je moet 17 zijn om alleen naar sommige films te gaan. OMG?? Anyway Paula's hostmam kende de eigenaresse want haar dochter heeft daar gewerkt dus we konden alsnog naar binnen.

Trouwens de Amerikanen zeggen alleen 'Hallo' als ze de telefoon opnemen, geen naam. Ik ben er achter gekomen dat dat is omdat het anders misschien te gevaarlijk is voor de kleinere kinderen. Ivm met kinderlokkers ofzo, haha die Amerikanen zijn echt bang voor alles.

Moet zeggen dat het begin van deze blog me nogal moeite kostte want ik had steeds een engelse zinsopbouw maar nu gaat het al beter.

Jullie beleven nu het begin van de woensdag, de dag waarop ik vertrok. Ik ga lekker slapen nu, ik moet zeggen dat de tijd hier steeds sneller begint te gaan en ik me steeds meer thuis begin te voelen hier! Oja en Paula's familie neemt me vrijdag mee naar een waterpark dus dat lijkt me echt leuk!

Liefs. xxxxx

  • 24 Augustus 2011 - 06:36

    René:

    Hallo Bofkont,
    Mooi om te lezen dat je het steeds beter naar je zin begint te krijgen. Ik vind je super omdat je zelf contact zoekt om er iets van te maken. Wij volgen naast jou ook Florentine en Yvonne. Heeft Paula ook een blog oid?
    Wanneer het NL schrijven moeilijker wordt is eng. ook goed. Dan leren wij er ook nog van.
    Have a nice time...

  • 24 Augustus 2011 - 07:06

    NMark Mart Mette San:

    Haaa Lies! Wat ben je goed bezig! Fijn dat je je schouders er zo onder zet. Top. Nog even en je weet niet anders. En dat terwijl je nog maar een week weg bent (hoewel dat soms veeeeel langer voelt). Veel plezier, we kijken uit naar je volgende verhaal:) Liefs xxxxMx

  • 24 Augustus 2011 - 12:28

    Oma Ine :

    Lieve Lisa wat goed dat je binnen een week al zelf wat onder neemt, dat je niet zit af te wachten. Zo kom je ook van alles te zien. Wat leuk dat je met Paula naar de bios bent geweest. Ik wordt met de dag trotser op jou, en dat na een week. Wat moetdat dan over 10 mnd.? Weer een dikke kus van mij.

  • 24 Augustus 2011 - 15:56

    Monique:

    Hoi lieve Lies,
    Wat ben ik super trots op jou dat je er op uit gaat!!
    Ga zo door. Dikke knuffel.

  • 24 Augustus 2011 - 18:46

    Laura:

    Ha lief musketiertje!
    Klinkt allemaal goed daar, echt fijn dat je nu al dingen kan doen daar en dat iedereen aardig is.
    En natuurlijke het fijnste dat je je er meer op je plek voelt!
    Ik volg je natuurlijk nog steeds, dus kom maar op met je verhalen!:D
    Dikke knuffel voor jou!(L)

  • 24 Augustus 2011 - 20:28

    Sophie:

    aaaah ik ben jaloers!! ik wil ook naar waar jij zit!!! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wenatchee

Uitwisseling naar Amerika

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2012

Update

17 November 2011

Rare dag

16 November 2011

Seattle

09 November 2011

Hier is ie dan eindelijk

17 Oktober 2011

Afgelopen dagen
Lisa

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 34070

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 18 Juni 2012

Uitwisseling naar Amerika

Landen bezocht: