Update - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu

Update

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

22 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Wenatchee

Hoi Allemaal,

Nogmaals bedankt voor alle reacties en mailtjes die ik krijg, ik vind het fijn om te weten dat ik toch niet helemaal aan de andere kant van de wereld zit.

Gisteren zijn we gaan varen op het meer hier in Wenatchee, nadat mijn hostparents naar de kerk zijn geweest konden we gaan. Eerst even langs de supermarkt om wat spullen te kopen. Even wat rondgevaren en toen ging ik met mijn 2 hostsisters achter de boot aan op een soort van band. 2 moesten aan de zijkant op hun buik liggen en vasthouden en 1 kon in het midden in een soort kuil zitten. Het was echt heel leuk om te doen maar heb nu wel spierpijn in mijn armen :p.
Daarna gingen we terug naar huis en hebben we verder niet veel gedaan. Ik moet nog wel wennen aan de gewoontes van gasten ontvangen hier want ze bieden me bijna niks van eten en drinken aan. Zoals ik al eerder heb verteld eet iedereen hier maar een beetje voor de tv en op de bank. Mijn sisters pakten wat oude chinees van eergisteren, maar vroegen mij niks. Geeft opzich niet ik dacht komt later wel. Op een gegeven moment kwam de moeder de kamer in met een heel groot bord vol chinees, ik dacht misschien is dat voor mij?? Maar nee. Ik had dus niks te eten. Op een gegeven moment vroeg de moeder of ik wel genoeg had gegeten for dinner waarop 1 van de sisters zei: Did you even eat? Ik zei nee. Dus kreeg ik pizza rolls uit de magnetron. Het was beter dan niks! :)
Ik ben nu alleen thuis, iedereen is weg. Mijn hostmama was net nog thuis maar toen ik uit de badkamer kwam was ze opeens weg?
Ik heb zin om naar school te gaan en een ritme te hebben en mensen te leren kennen, want ik voel me nog niet zo thuis hier, hoewel ze echt heel aardig zijn en mijn hostsisters ook wel van alles met me willen doen. Daar ben ik wel blij mee. Het gevoel begint ook langzaam te komen. Ik kan wel lachen om mijn jongste zusje, ze is, zoals de meeste Amerikanen nog nooit in Europa geweest dus ze vraagt me echt van alles. Zoals: hebben jullie in Europa wel een vaatwasser want ik heb gehoord dat de huizen daar zo klein zijn. Of toen we gingen varen vroeg ze: ben je ooit op een boot geweest? Waarop het andere zusje zei: hallo je doet net alsof Lisa een alien is. Wel grappig. Typisch Amerikaans: de moeder vraagt regelmatig aan 1 van haar dochters of ze een XXXXXXL cola voor haal willen gaan halen in de stad. Er staat toch ook cola in de koelkast denk ik dan? Op deze manier blijf ik me verbazen over de Amerikanen en dat is goed denk ik want daarom ben ik hier. Mijn jetlag gaat heel langzaam over, ik ben niet meer zo moe als de eerste 2 dagen en heb er overdag geen last meer van. Ik word nog wel standaard elke ochtend om 6 uur wakker en rond een uur of 5 's middags stort ik in. Maar ik ga er vanuit dat dat snel beter wordt.

Heel veel liefs xxx


  • 22 Augustus 2011 - 16:48

    Sandra:

    He Lies! Jeetje! Wat anders dan hier he? Ik kan me voorstellen dat je daaraan moet wennen! Wellicht kan je er iets over afspreken? Misschien vinden ze het prima dat je gewoon je eten en drinken voor jezelf pakt? Als je dat dan maar weer laat wanneer je in NL bent:) Ben zo benieuwd hoe het jou strax op school gaat! Succes en erg veel plezier xxx

  • 22 Augustus 2011 - 17:05

    Minke:

    Heey Lisa

    Wat raar dat ze je niks aanbieden maar ja dat went vast heel snel. Ik hoop voor je dat je straks op school veel vrienden krijgt. Ik wacht op je volgende verhaal

    Xxx minke

  • 22 Augustus 2011 - 21:10

    Loes:

    Heey Lieve Lisa,
    Al je verhalen klinken allemaal heel erg leuk!
    Ik vind het echt super stoer van je dat je dit allemaal doet!
    Ik zou zeggen leg wat dollars in de koelkast als je wat eten pakt kunnen ze er ook niets van zeggen!
    Jij ben voor altijd mijn grote/kleine zus!
    Xxxx Loes

  • 23 Augustus 2011 - 07:26

    Janneke:

    Ha Lies!

    Leuk dat je gevaren hebt.
    De meeste Amerikanen zijn vrij stevig toch? Op deze manier hoef je in ieder geval niet bang te zijn dat je dat zelf wordt ;)! Nee onzin..
    Denk dat ze verwachten dat je zelf je eten pakt of niet? Gewoon doen!
    Ben benieuwd naar je eerste ervaringen op school!

    Xxxx

  • 23 Augustus 2011 - 11:43

    Mirjam:

    Hoi Lies,

    Wat gaaf om je verhalen te lezen. |k vind het wel heftig hoor die andere gewoontes.. Geen eten aangeboden krijgen, niet samen eten, etc. Goed dat je je erover blijft verbazen en er om lacht. Je zult NL zeker meer waarderen als je hier over een jaartje weer komt. We denken aan je!!
    Liefs, mirjam.

  • 23 Augustus 2011 - 13:57

    Oma Ine:

    Lieve Lisa, hopende dat dit berichtje goed gaat,wat maak je al veel mee en wat een grote vevrschillen met ons landje. Gastvrijheid heeft daar een andere btekenis maar ook daar wen je wel aan gewoon net als hun koelkast in duiken anders kom je om van de honger en daar moet je voor oppassen. Het is een genot om je belevenissen te lezen en ik volg ze op de voet. Veel plezier dikke knuffel oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wenatchee

Uitwisseling naar Amerika

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2012

Update

17 November 2011

Rare dag

16 November 2011

Seattle

09 November 2011

Hier is ie dan eindelijk

17 Oktober 2011

Afgelopen dagen
Lisa

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 34078

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 18 Juni 2012

Uitwisseling naar Amerika

Landen bezocht: