Homecomingweek - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu Homecomingweek - Reisverslag uit Wenatchee, Verenigde Staten van Lisa Haafkes - WaarBenJij.nu

Homecomingweek

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

09 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Wenatchee

HoiHoi

De pauze tussen dit verslag was wel heel lang, maar deze keer heb ik een goed excuus. Mijn laptop is kapot, ik baal er echt enorm van en heb er zelfs slecht van geslapen. Ik ben echt bang dat ik al mijn bestanden kwijt ben, we zullen zien.
Morgen gaan we de applesotre bellen om te vragen hoe we dit moeten oplossen.

Om maar bij het begin te beginnen, vorige week zaterdag gingen we dus opnieuw uit eten met de andere opa en oma, was wel gezellig. We gingen naar een Italiaans restaurant. Daarna ben ik naar de hockeygame geweest met Robin en Olivia, wat ook echt heel leuk was en Olivia nodigde me uit om mee te gaan naar een dance dus dat was ook leuk! Het was gewoon in een soort gymzaal, er was zelfs politie om de boel in de gaten te houden en om 12 uur gingen alle lampen aan en ging iedereen naar huis. :p

Zondag was echt een dagje niks doen en maandag begon de homecoming week! Omdat we late start hebben op maandag en omdat mijn hostmoeder ziek was zou ik de bus naar school nemen, maar ze stond er op dat ze me zou brengen als het regende. En jawel het regende, maar ik heb er totaal geen moeite mee om dus bus te nemen en helemaal niet als ze ziek is dus ik deed heel zachtjes en probeerde het huis uit te sneaken voordat ze wakker werd. Ik deed net de achterdeur open om naar buiten te stappen en ze zei: 'Lisa I'll take you to school' haha dus 5 min later zaten we in de auto, waar ik achteraf toch wel blij mee was want het regende echt heel hard.
Maandag was het op school luberjack day, dus iedereen ging verkleed als een houthakker, ook alle leraren doen mee. Bij binnenkomst kregen we allemaal een pancake en in de pauze was er iets van een band dat optrad. 's Avonds was de meisjes footballgame, waar ik dus aan mee deed. We hadden allemaal dezelfde shirts aan en waren geschminkt, we hebben het tot de 2e ronde gered. Was echt leuk!

Dinsdag was twinday, dus droeg dezelfde kleding als je vriend of vriendin. Ik mocht 1.5 uur eerder weg van school van mijn hostmama om naar de voetbalwedstrijd van mijn zusjes te gaan in Yakima, was wel chil, ze speelden helaas niet zo goed.

Woensdag was het hippieday en donderdag was pyjamaday, echt alle leraren stonden les te geven in hun pyjama en mensen die normaal lenzen hebben hadden expres hun bril op gedaan, veel mensen op pantoffels en met badjassen, echt leuk om te zien.
Ook besloot ik donderdag om mee te doen aan de classdance, alle klassen hebben hun eigen dance. De 1e, 2e, 3e en 4e jaars. Ze oefenden alleen voor schooltijd dus ik was om half 8 al op school donderdag en vrijdag.

Vrijdag was paars en goud day omdat dat de kleuren zijn van onze school en vrijdag was de big homecoming footballgame. Ook hebben we vrijdag de dances opgevoerd, ook de leraren hadden een dance, zo grappig. En natuurlijk wonnen wij, de seniors, gewoon omdat we seniors zijn. Eigenlijk hardstikke oneerlijk, maar als je hier een senior bent dan ben je echt de oudste van de school. Best wel raar.
's Avonds was de footballgame, ook echt heel leuk, helaas hebben we wel verloren. Tijdens de footballgame werden de homecoming king and queen bekend gemaakt, dus dat was ook nog wel een big deal, van te voren kon je op ze stemmen. En een grote show van het schoolorkest op het veld, echt zo gaaf, ik wou dat wij zulke dingen hadden in Nederland.

Zaterdag was ik de hele dag alleen thuis want iedereen was naar de voetbalwedstrijd, ergens 2,5 uur hier vandaan. Ik had natuurlijk helemaal niks om aan te doen voor het homecoming bal, dus ik besloot maar naar het winkelcetrum te gaan met de bus. Het was maar 1 halte verder dus maar ongeveer 10 minuutjes. Ik was natuurlijk zo dom om de bus in de verkeerde richting te nemen waardoor ik dus helemaal rond moest wat me een uur zou kosten. Ik beloot dus uit te stappen bij de volgende halte en daar te wachten op de goede bus, die blijkaar net weg was en omdat de bussen op zaterdag maar 1 keer in het uur gaan heb ik daar 3 kwartier zitten wachten alleen :p. Uiteindelijk kostte het me een uur en een kwartier om bij het winkelcentrum te komen, maar ik heb gelukkig wel schoenen en een vestje gevonden voor bij mij jurk.
Het bal opzich was wel leuk, alles was echt zooo mooi versierd en leuke muziek. Wat wel jammer is dat niemand naar homecoming durft te gaan als je geen date of een groep hebt, dus de opkomst was niet zo groot. Voor het bal zijn we nog uit eten geweest met een paar uitwisselingsstudenten en met wat lui van hier en na de tijd bleven we bij iemand slapen. Zo lief toen we thuis kwamen had die moeder echt zoooo veel eten voor ons gemaakt, en vanmorgen echt een super uitgebreidt ontbijt! Dat ben ik hiet niet gewend ;).
Voor de rest was vandaag een rustig dagje, kortom een leuk weekje! :)

Ik begin alleen wel steeds vaker aan thuis te denken en begin iedereen steeds meer te missen. Ik weet niet of je dit heimwee kan noemen want ik wil nog steeds niet naar huis, ik mis iedereen gewoon heel erg. Ik vind het fijn om met thuis te praten en te skypen en ik baal echt erg dat dat nu niet kan doordat mijn laptop kapot is, maar dat gaat vast goedkomen!

Jullie horen snel hoe het verder gaat.
Heel veel liefs xxx

  • 10 Oktober 2011 - 05:35

    Loes:

    Lieve Lisa,
    Fijn dat je zo'n leuke week hebt gehad!
    En ik missen jou ook heel erg.
    Xxxxx

  • 10 Oktober 2011 - 07:08

    Sandra:

    Ha lieve Lies, ja jeetje...als je laptop kapot is ben je wel erg ver weg he? Hopelijk kan die snel gemaakt worden en valt het allemaal mee. Ik vind het nog steeds super hoe je schrijft en wat je allemaal onderneemt. Echt supertof van jou en superleuk voor jou! Wat een verschillen met NL, geniet daar maar van! We horen graag wanneer de laptop het weer doet en staan dan ook in de rij om te skypen met je, net als alle andere lieve mensen die he op de voet volgen. Dag kanjer!! dikke kus, ook van MM&M xxxx

  • 10 Oktober 2011 - 07:34

    Amy:

    Oohhh echt jammer dat we dat soort dingen hier niet hebben! lijkt me echt heel leuk! en goed van je met de bus! maar ja dat kan jij ook niet allemaal weten toch! XXX

  • 10 Oktober 2011 - 13:09

    Monique:

    Hoi lieve Lies,
    Wat en grappige dingen doen ze bij jou op school, zie het al helemaal voor me als mevr. Carla Jansen in de pyjama naar school gaat, toch niet zo raar, dat jou gastmoeder jou in haar pyjama onlangs naar school bracht!
    Dikke kus en knuffel -xxx-

  • 10 Oktober 2011 - 16:32

    Oma Ine:

    Lieve Lisa gelukkig weer een bericht uit Amerika, iedere dag kijk ik of er iets op staat. Wat vervelend dat je laptop het niet meer doet, misschien een kleinigheid en heb je hem snel weer in orde want we moeten je wel kunnen volgen met al jou leuke belevenissen we willen niks missen hoor.wat fijn dat je overal aan meedoet, dat van school iedere dag een ander thema gaaf.jou hostma is wel gek met jou eerst in de pyama nu terwijl ze ziek is jou naar school brengen. Het is bij jullie regenachtig hier niet veel beter harde wind echt herfst weer biester weer zeggen we hier. Vanavond ga ik weer bridgen in delden gelukkig met de auto. Lieve Lisa blijf genieten maak alles maar mee wij blijven je volgen, veel liefs met een knuffel van mij.

  • 11 Oktober 2011 - 02:45

    Han:

    hoi lies

    leuk verslag,
    je hebt geen heimwee, maar het is natuurlijk niet gek dat je zo'n leuke familie mist.
    geniet er maar lekker van en we zijn zo benieuwd naar wat foto's , lukt dat nog niet?

    dikke kus, han

  • 11 Oktober 2011 - 18:19

    Oma Wies.:

    Lieve lieve Lisa.
    Hallo lang niets gehoord uit Amerika
    Wij dachten geen bericht goed bericht
    maar het lag aan de laptop begrijp ik. bedankt voor de mooie kaart uit Washington,wat heb jij een leuk pretpakket , uitgaan met school, Mac Donald op de boot feestjes ect.Probeer je nog wat aan muziek te doen? geniet er maar lekker van.
    Dag Dag liefs opa Frits en oma Wies

  • 14 Oktober 2011 - 12:24

    Mirjam Spitholt:

    Hoi Lisa,

    Wat balen van je lap top. Hopelijk komt dat echt snel goed want zonder zo'n ding kun je echt niet overleven in Amerika! Goede instelling gaat inderdaad vast goed komen.
    Wat maak je een boel mee. Lijkt het nu voor jou langer of korter dan de 2 maanden sie je nu van huis bent? Kan me zo goed voorstellen dat je (de mensen) thuis mist. Het mag er zijn laat het toe. Je leert hier zo enorm veel en je gaat je droom achterna dus je blijft jezelf trouw. Jij kunt later in ieder geval zeggen dat je je hart gevolgd hebt. Dat is een groot goed dat doen veel te weinig mensen, daarvoor moet je veel lef hebben en goed kunnen luisteren naar jezelf.
    Je bent mijn kanjer.
    In gedachten zijn we altijd met elkaar verbonden dat kan niemand je afpakken en daar kan geen afstand tegenop. hoe vaak zul je niet een sms of mail krijgen van iemand waar je net aan zat te denken. dat is geen toeval dat is met elkaar verbonden zijn over afstanden heen. Hou vol, leer en geniet. voor je het weet zit je weer in dit saaie Nederland en denk je verlangend terug aan je avontuurlijke tijd in Amerika. Je bent mijn TOPPER!!!

    Mir x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wenatchee

Uitwisseling naar Amerika

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2012

Update

17 November 2011

Rare dag

16 November 2011

Seattle

09 November 2011

Hier is ie dan eindelijk

17 Oktober 2011

Afgelopen dagen
Lisa

Actief sinds 10 Mei 2011
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 34077

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2011 - 18 Juni 2012

Uitwisseling naar Amerika

Landen bezocht: